Kvalitāte, sadarbība un tehnoloģijas. Lai pacientam labāk!

Ivars Tolmanis,

ārsts–gastroenterologs,

GASTRO CENTRA valdes priekšsēdētājs

Jau atkal klāt septembris. Beidzies “atvaļinājumu laiks”, skolās un universitātēs atgriežas studenti, uzņēmumi un iestādes atgriežas “pilna ritma” darba režīmā. Un, protams, kā ierasts, septembris ir laiks, kad visdažādākajās jomās līdz ar vasaras “brīvlaika” noslēgšanos, ir daudz jaunumu un jaunu darbu, kas veicami ar jaunu sparu.

Arī GASTRO CENTRAM rudens sāksies ar vairākām labām ziņām mūsu pacientiem, pašam GASTRO CENTRAM un, esmu pārliecināts, perspektīvā arī visai Latvijas veselības aprūpes sistēmai kopumā. Tieši par šiem jaunumiem rakstām arī šajā – augusta nogales – “GASTRO Ziņu” numurā. Pirmkārt, ļoti nozīmīgs panākums GASTRO CENTRAM ir Nacionālā veselības dienesta izsludinātajā pilotprojektu konkursā saņemtais atbalsts jaunas un inovatīvas digitālās sistēmas izstrādei pamatotiem, uz medicīniskām indikācijām un riska kalkulatoriem balstītiem nosūtījumiem uz gastrointestinālo endoskopiju. Projekta realizācijas laiks ir paredzēts nepilni divi gadi, bet projekta rezultātā iegūs ne tikai gastroenteroloģijas pacienti un šīs jomas medicīnas speciālisti, bet izstrādāto tehnoloģiju varēs izmantot arī citu medicīnas nozaru pārstāvji.

Otrkārt, svarīgs jaunums jau pavisam drīz būs pieejams arī pašā GASTRO CENTRĀ – mēs uzsāksim kompleksas gremošanas sistēmas diagnostiskas un terapeitiskas procedūras rentgena tehnoloģiju kontrolē. Tas ir svarīgs solis mūsu tehnoloģiskās varēšanas virzienā, ejot uz GASTRO CENTRA stratēģisko mērķi – kļūt par Latvijas un Baltijas reģiona izcilības centru gastroenteroloģijā, padarot pacientiem pieejamus visjaunākos medicīnas zinātnes un tehnoloģiju sasniegumus.

Treškārt, GASTRO CENTRS ir saņēmis ISO 9001 sertifikātu medicīnas pakalpojumu sniegšanai mazā iegurņa veselībai, kā arī atjaunojis šos kvalitātes sertifikātus arī gastroenteroloģijā un zinātnes un klīnisko pētījumu jomā. Tas nozīmē, ka GASTRO CENTRS uztur nemainīgi augstu visu procesu un sniegto pakalpojumu kvalitāti.

Un tie, nenoliedzami, ir labi jaunumi mūsu pacientiem un kolēģiem–mediķiem, ar kuriem GASTRO CENTRS cieši sadarbojas. Vienlaikus šajā “GASTRO Ziņu” numurā rakstām arī par citiem procesiem, no kuru veiksmīgas norises vistiešākajā veidā atkarīga visa veselības aprūpes sistēma. Proti, ir runa par starpdisciplināro sadarbību mūsu pacientu veselības labā. Jau sen pagājuši tie laiki, kad mūsu medicīna balstījās uz pieņēmumu, ka katram speciālistam ir jāārstē “savs” orgāns mūsu pacienta ķermenī. Tāpēc ir tik svarīgi, lai speciālisti sadarbotos, spētu saskatīt kopsakarības, palīdzētu viens otram un sniegtu atbalstu, lai mūsu pacienti saņemtu visaptverošu un kompleksu ārstēšanu.

Mūsu – visu mediķu – galvenais mērķis ir tikai un vienīgi pacientu veselība. Un mums vienmēr jādara tā, lai pacientam būtu labāk. Mūsdienu medicīnā to nodrošina trīs ļoti svarīgi veselības aprūpes sistēmas stūrakmeņi: kvalitāte, sadarbība un tehnoloģijas. Tieši to šajā numurā uzsver arī mūsu interviju un rakstu viesi. Lai visiem patīkama lasīšana. Starp citu, redzot mūsu kolēģu, partneru un veselības aprūpes sistēmas speciālistu interesi par “GASTRO Ziņu” rakstiem un saņemot arī atgriezenisko saiti, esam nolēmuši turpmāk “GASTRO Ziņas” gatavot reizi divos mēnešos, tāpēc jau oktobrī gaidiet nākamo “GASTRO Ziņu” numuru.