Ētikas principi
GASTRO CENTRS savā darbībā vadās pēc stingrām ētikas normām, ievērojot pacientu intereses, medicīnas nozarē noteiktus sadarbības un ārstēšanas principus un mediķu doto Hipokrāta zvērestu. Lai nostiprinātu GASTRO CENTRA kolektīvā ilglaicīgi uzturētos augstos profesionālos un morālos standartus, 2021. gada novembrī ar valdes priekšsēdētāja rīkojumu apstiprināti uzņēmuma Ētikas principi.
Galvenie ētikas principi ir:
GODĪGUMS UN TAISNĪGUMS. GASTRO CENTRA darbību raksturo krietnas, argumentētas, savstarpējā uzticamībā balstītas rīcības, kas attur no interešu konflikta, korupcijas riska, maldināšnas, savtīguma, vērtējuma neobjektivitātes, plaģiātisma.
ATBILDĪBA. Mūsu izpratnē atbildība nozīmē gatavību pildīt profesionālas saistības, paredzēt savas rīcības sekas un atturēties no rīcības , kas var nodarī kaitējumu profesionālajam darbam, koleģiālajām attiecībām un pacientiem. Atbildīb attiecas arī uz pašpilnveidi, kļūdu un nepilnību atzīšanu un labošanu, strīdu risināšanu tiesiskā ceļā.
PROFESIONALITĀTE. GASTRO CENTRA darbinieki uztur augstus darba izpildes standartus – profesionalitāti un atbildību par darba efektivitāti.
DARBINIEKU LOJALITĀTE. Darbinieku lojalitāte ir mūsu ilgtspējas pamats. Ar lojalitāti mēs saprotam darbinieku iekļaušanos GASTRO CENTRA kolektīvā, godprātīgu uzņēmuma interešu ievērošanu un aizstāvēšanu, ceļot GASTRO CENTRA prestižu. GASTRO CENTRA darbinieks ir lojāls uzņēmumam, arī paužot personisko viedokli ārpus darba, tai skaitā sociālajos medijos. GASTRO CENTRA darbinieks, paužot viedokli kā nozares vai savas profesijas pārstāvis, pamatojas uz pārbaudāmiem un pierādāmiem faktiem, pētījumiem un analīzi, neveic darbības, kas varētu kaitēt GASTRO CENTRA reputācijai sabiedrībā.
KOLEĢIALITĀTE. Ar koleģialitāti GASTRO CENTRS saprot:
- vēlmi dalīties savā darba pieredzē;
- atbalstu kolēģiem nesaprotamo jautājumu noskaidrošanā;
- atturēšanos no nepamatotas un aizmuguriskas kolēģu darba, darba pienākumu, uzvedības publiskas kritikas, ja darbības nav noziedzīgas un nepārkāpj GASTRO CENTRA ētikas principus un prasības. Kritikai jābūt atklātai, objektīvai, argumentētai, minot tikai faktus, kuri ir izpaužami. Kritika nedrīkst būt personiska – cieņu aizskaroša.
CIEŅA UN PAŠCIEŅA. Savsarpējās attiecības mēs ievērojam cieņu un pašcieņu. Ikviena GASTRO CENTRA darbinieka pienākums ir cienīt kolēģus un pacientus. Augstprātība, pārākuma izrādīšana apliecina pašcieņas trūkumu, nevis autoritāti un pašapziņu. Pašcieņa nozīmē pārliecību par sevi, tiekšanos uz panākumiem un neveiksmju atzīšanu. Savstarpējā cieņa ietver smalkjūtību, kas ir pretstats neiecietībai, rupjām savstarpējām attiecībām, pārsteidzīgiem nelabvēlīgiem lēmumiem. Nav pieļaujams izsmiekls, ļauna ironija; aizrādījumiem jābū taktiskiem, bez personīgiem apvainojumiem.
KONFIDENCIALITĀTE. Konfidencialitātes princips prasa no mums neizpaust personiska rakstura informāciju, kas iegūta, pildot darba pienākumus. Personiska ir visa tā informācija, kas nav pieejama un to nedrīkst ne tīši, ne netīši nodot personām, kas nav tiesīgas to saņemt.